Grāmatu jaunumi
Aktualitātes
Nozare
Statistika
Kur notiek
Par mums
Kontakti
Jaunumi
Galerija
RĪGAS ARHIDIECĒZE
Kontakti
Jaunumi
Galerija
LIEPĀJAS DIECĒZE
Kontakti
Jaunumi
Galerija
DAUGAVPILS DIECĒZE
Karte
 Bērni - Tā Kunga dāvana
 Skolotāju skapis
- Pālīdzi tapt svētdienas skolai
- Jaunumi - grāmatas; idejas
- Bībele - Vecā Derība
- Bībele - Jaunā Derība
- Spēles nodarbībām
- Baznīcas gads
- Mācību gada plāni
- Dažādi dokumenti
- Materiālu sistematizācija
- Ieteicamā literatūra
 Sinepju graudiņš
 Pieaugot Kristū
 ? un atbildes
 Lūgšanas
 Mūzika
 Video
 Vēsture
 Saites
 Ziedojumi
 
   
       Jaunākais
 

 

 

 
izdrukāt 
Idejas darbam ar svētdienas skolas vecāko grupiņu

Problēmas

  • 12 gadi ir vecums, kad bērnos/pusaudžos notiek lielas izmaiņas un ar viņiem vairs nevar stādāt kā ar bērniem. Viņi sāk lietas vērtēt – nepieņem tās automātiski. Tāpēc aizvien aktuālāks kļūst jautājums par to, ko draudze viņiem piedāvā. Viņi jūtas neērti, ja viņus pielīdzina bērniem;
  • 12-15.gadu vecums ir tas uz ko draudzes mērķtiecīgi nekoncentrējas – citreiz tās nejūtas ar šo vecumu ērti, trūkst piemērotas telpas, atbilstoši materiāli. Rezultātā šī vecuma pusaudži neredz draudzē sev vietu.
  • Vairs nedarbojas skolotājs-skolnieks attiecības, bet vienlaicīgi viņi nav gatavi uzņemties jauniešu darbam raksturīgo līdzdarbošanos. Tas īpaši raksturīgs gadījumos, ja svētdienas skolas skolotājs nav stimulējis bērnu aktivitāti nodarbību laikā.

 

Idejas

  • Vairākās valstīs izšķir divas vecuma grupas 12-14 un 15-18 gadi – mērķtiecīgi strādājot uz katru no tām. Nosaukums šīm grupām nav saistīts ar svētdienas skolas vai jauniešu vārdu, bet atkarībā no šīs grupas mērķa – piemēram, Atklājēji, Apsolījuma zeme, Giga grupa, Solījuma turētāji u.tml. Tādējādi izdodas samazināt sadalītību - mēs svētdienas skola un tie jaunieši – mēs esam viena draudze.
  • Laicīgi jāplāno kopīgi projekti svētdienas skolas vecākajai grupai un jauniešiem. Jaunieši pēdējā pusgadā var nākt svētdienas skolā un vadīt kādas nodarbības vai īpašus projektus – pārgājienus, nometnes u.t.t.
  • Ideāli, ja šai vecuma grupai var draudzes dzīvē uzticēt kādu atbildību. Būtiski dažādos veidos veicināt pusaudžos izjūtu, ka viņi pieder draudzei un viņiem tajā ir vieta. Viņi reizi no reizes par saviem projektiem var uzrunāt draudzi, varbūt dot kādas liecības.
  • Jālauž priekšstats (protams, ja tāds irJ) par to, ka viņi ir tikai saņēmēji – viņi ir arī dalībnieki un devēji. Tāpēc tikšanās laikā viņi jāizaicina lielākai līdzdarbībai, jāuztic kāda atbildība – tā attīstot nākošos vadītājus. Programmā jāiekļauj kalpošanas projekti – praktiskas nodarbes citu labā. Tēmu izvēlē jāņem vērā viņu intereses un vēlmes.
  • Pasākumi nedrīkst būt vienveidīgi un „oficiāli”. Svarīga ir dažādība, pārsteigums, iesaiste un neformālas attiecības.
  • Priekšgalā nav skolotājs, bet vadītājs/-a, kur vairāk veido drauga-drauga, vai trenera-trenējamā attiecības. Ne tik liels uzsvars uz verbālu mācīšanu kā piemēru. Svarīga atklātība, godīgums.
  • Mācītājs sprediķo draudzei par tās atbildību pusaudžu un bērnu audzināšanā.
  • Svētdienas skolas skolotājam iespēju robežās jāiesaista vecāki ar viņu līdzmotivācijas iespējām.
  • Šai vecumā īpašu uzmanību jāpievērš, lai programma ir „draudzīga” puišiem – tajā var iekļaut sporta spēles (arī kopīgi ar vecākiem un draudzes pieaugušajiem), pārgājienus u.tml.
  • Vairāk kā iepriekš jāizmanto tehniskie līdzekļi un tur kā ekspertus vēlams iesaistīt pašus pusaudžus.
  • Ja iespējams, tad šīs grupas telpas iekārtošanu un noformēšanu jāuztic pašiem pusaudžiem – viņi labāk ar mums zina savu kultūru. 
 Iesūtīts: 2009.04.10
Tavs komentārs:
Vārds:*
E-pasts:*
aplūkot atsauksmes (0)

 

Copyright 2006; Created by MB Studija »